Čomu sa venujeme....

                  POHYB A ŠPORT  

  1. Podchytiť záujem detí o pohybové aktivity a šport.
  2. Rozvíjať u detí telesnú zdatnosť a pohybovú výkonnosť.
  3. Zapojiť do športových aktivít v spoločných podujatiach rodičov s deťmi.
  4. Realizovať a ponúkať deťom pestrú a pravidelnú činnosť športového zamerania a tak podchytiť záujem detí z dlhodobého hľadiska.
  5. Organizovať športové súťaže, výcvikové kurzy v plávaní, korčuľovaní, atletických disciplín.
  6. V spolupráci s CVČ organizovať pohybový a tanečný krúžok.
  7. Pravidelne využívať " telocvičňu " v MŠ na pohybové aktivity a periodicky v rámci spolupráce so ZŠ aj telocvičňu v ZŠ.
  8. Rozvíjať spoluprácu so športovými klubmi mesta a tak podporovať mladé športové talenty.
  9. Zúčastňovať sa podujatí celomestského charakteru so športovým zameraním a podporiť tak deti k pohybu a zmysluplnému využívaniu voľného času.
  10. Pripravovať a uskutočňovať spoločné podujatia pre rodičov s deťmi zábavného charakteru a tak rozvíjať pozitívny vzťah k pohybu.
  11. V pravidelnej a príležitostnej činnosti vhodným spôsobom zakomponovať rekreačnú a relaxačnú zložku športu.

                         PRÍRODA
1. Utvárať u detí pozitívny vzťah k prírodnému i spoločenskému prostrediu.
2. Prebúdzať environmentálne cítenie, myslenie a rozvíjať elementárne ochranárske postoje, vedomosti a zručnosti.
3. Vnímať krásu a význam prírody, žiť v súlade s jej zákonitosťami.
4. Poznávať zákonitosti prírody pomocou jednoduchých experimentov, bádania a skúmania.
5. Rozširovať spoluprácu s rodičmi a inštitúciami pri zabezpečovaní zdravého životného prostredia vôbec.
6. Viesť deti k poznávaniu prírody ako organickej časti životného prostredia.
7. Poznávať podstatu ekologických zákonitostí, rozvíjať estetické cítenie, formovať citový, humánny a morálny vzťah k prírode, k ochrane a tvorbe životného prostredia.
8. Využívať vo výchovno-vzdelávacom procese ekohry a vychádzky do prírody s poukázaním na rovnováhu prírodných faktorov - ekologická rovnováha a poukázaním na relatívnosť pojmov "užitočný - škodlivý".
9. Usporadúvať besedy s lesníkom, poľovníkom, odborníkom na vtáctvo, odborníkom na faunu a flóru, s ochrancami prírody.
10. Formovať začiatky ekologickej kultúry. Zaviesť trvalý separovaný zber odpadov v MŠ.
                       ZDRAVIE 
1. Venovať pozornosť utváraniu pozitívnych postojov k svojmu organizmu, svojmu zdraviu i zdraviu iných.
2. Podporovať tendencie vedúcich k zachovaniu zdravia v bežných i krízových situáciách.

3. Nadobúdať spôsobilosti na elementárnej úrovni pomôcť druhým pri úraze alebo ochorení.

4. Dokázať privolať pomoc dospelého v situáciách ohrozujúcich vlastné zdravie alebo zdravie iných. 
5. Uplatňovať hygienu vo vzťahu k vlastnému telu, aj ako predchádzanie šírenia chorôb. 
6. Posilniť zdravotnú oblasť a zabezpečiť zdravý fyzický i psychický rozvoj detí. 
7. Otužovať deti vhodnými metódami a prostriedkami. 
8. Vypestovať u detí odolnosť voči zdraviu škodlivým vplyvom, ktoré môžu viesť k zneužívaniu a závislostiam. 
9. Budovanie adekvátnych reakcií na situácie ohrozujúce zdravie. 
10. Výchovu k zdravému životnému štýlu chápať ako vzájomnú interakciu zdravej výživy <-> zdravého pohybu <-> vnútornej pohody. 
11. Pokúsiť sa zmeniť u detí nesprávne stravovacie návyky. 
12. Uplatňovať nové trendy vo výžive detí a dospelých v snahe predchádzať civilizačným chorobám. 
13. Spolupracovať s detským pediatrom a stomatológom za účelom odbúrať negatívne reakcie detí pri vyšetreniach.