Čomu sa venujeme....
![](https://38b56ef43f.cbaul-cdnwnd.com/5ce3f8d137a8eb48308d8e8fe527019b/200000025-020fc03090/depositphotos_72457115-stock-illustration-cartoon-playing-jump-rope.jpg?ph=38b56ef43f)
POHYB A ŠPORT
- Podchytiť záujem detí o pohybové aktivity a šport.
- Rozvíjať u detí telesnú zdatnosť a pohybovú výkonnosť.
- Zapojiť do športových aktivít v spoločných podujatiach rodičov s deťmi.
- Realizovať a ponúkať deťom pestrú a pravidelnú činnosť športového zamerania a tak podchytiť záujem detí z dlhodobého hľadiska.
- Organizovať športové súťaže, výcvikové kurzy v plávaní, korčuľovaní, atletických disciplín.
- V spolupráci s CVČ organizovať pohybový a tanečný krúžok.
- Pravidelne využívať " telocvičňu " v MŠ na pohybové aktivity a periodicky v rámci spolupráce so ZŠ aj telocvičňu v ZŠ.
- Rozvíjať spoluprácu so športovými klubmi mesta a tak podporovať mladé športové talenty.
- Zúčastňovať sa podujatí celomestského charakteru so športovým zameraním a podporiť tak deti k pohybu a zmysluplnému využívaniu voľného času.
- Pripravovať a uskutočňovať spoločné podujatia pre rodičov s deťmi zábavného charakteru a tak rozvíjať pozitívny vzťah k pohybu.
- V pravidelnej a príležitostnej činnosti vhodným spôsobom zakomponovať rekreačnú a relaxačnú zložku športu.
![](https://38b56ef43f.cbaul-cdnwnd.com/5ce3f8d137a8eb48308d8e8fe527019b/200000023-9da6a9ea10/9728134.jpg?ph=38b56ef43f)
PRÍRODA
1. Utvárať u detí pozitívny vzťah k prírodnému i
spoločenskému prostrediu.
2. Prebúdzať environmentálne cítenie, myslenie a rozvíjať elementárne ochranárske postoje,
vedomosti a zručnosti.
3. Vnímať krásu a význam prírody, žiť v súlade s
jej zákonitosťami.
4. Poznávať zákonitosti prírody pomocou
jednoduchých experimentov, bádania a skúmania.
5. Rozširovať spoluprácu s rodičmi a
inštitúciami pri zabezpečovaní zdravého životného prostredia vôbec.
6. Viesť
deti k poznávaniu prírody ako organickej časti životného prostredia.
7. Poznávať
podstatu ekologických zákonitostí, rozvíjať estetické cítenie, formovať citový,
humánny a morálny vzťah k prírode, k ochrane a tvorbe životného prostredia.
8. Využívať
vo výchovno-vzdelávacom procese ekohry a vychádzky do prírody s poukázaním na rovnováhu
prírodných faktorov - ekologická rovnováha a poukázaním na relatívnosť pojmov
"užitočný - škodlivý".
9. Usporadúvať besedy s lesníkom,
poľovníkom, odborníkom na vtáctvo, odborníkom na faunu a flóru,
s ochrancami prírody.
10. Formovať začiatky ekologickej kultúry. Zaviesť trvalý separovaný
zber odpadov v MŠ.
![](https://38b56ef43f.cbaul-cdnwnd.com/5ce3f8d137a8eb48308d8e8fe527019b/200000021-4c9ee4d94e/potravinova%20pyramida_kreslena.jpg?ph=38b56ef43f)
ZDRAVIE
1. Venovať pozornosť utváraniu pozitívnych postojov k svojmu organizmu, svojmu zdraviu i zdraviu iných.
2. Podporovať tendencie vedúcich k zachovaniu zdravia v bežných
i krízových situáciách.
3. Nadobúdať spôsobilosti na elementárnej úrovni pomôcť druhým pri úraze alebo ochorení.
4. Dokázať privolať pomoc dospelého v
situáciách ohrozujúcich vlastné zdravie alebo zdravie iných.
5. Uplatňovať hygienu vo vzťahu k vlastnému telu, aj ako predchádzanie šírenia
chorôb.
6. Posilniť
zdravotnú oblasť a zabezpečiť zdravý fyzický i psychický rozvoj detí.
7. Otužovať deti vhodnými metódami
a prostriedkami.
8. Vypestovať u detí odolnosť voči zdraviu
škodlivým vplyvom, ktoré môžu viesť k zneužívaniu a závislostiam.
9. Budovanie adekvátnych reakcií na situácie
ohrozujúce zdravie.
10. Výchovu k zdravému životnému štýlu chápať ako vzájomnú
interakciu zdravej výživy <-> zdravého pohybu <-> vnútornej pohody.
11. Pokúsiť
sa zmeniť u detí nesprávne stravovacie návyky.
12. Uplatňovať nové trendy vo výžive detí a
dospelých v snahe predchádzať civilizačným chorobám.
13. Spolupracovať s detským pediatrom
a stomatológom za účelom odbúrať negatívne reakcie detí pri vyšetreniach.