Čomu sa venujeme....

                  POHYB A ŠPORT  

  1. Podchytiť záujem detí o pohybové aktivity a šport.
  2. Rozvíjať u detí telesnú zdatnosť a pohybovú výkonnosť.
  3. Zapojiť do športových aktivít v spoločných podujatiach rodičov s deťmi.
  4. Realizovať a ponúkať deťom pestrú a pravidelnú činnosť športového zamerania a tak podchytiť záujem detí z dlhodobého hľadiska.
  5. Organizovať športové súťaže, výcvikové kurzy v plávaní, korčuľovaní, atletických disciplín.
  6. V spolupráci s CVČ organizovať pohybový a tanečný krúžok.
  7. Pravidelne využívať " telocvičňu " v MŠ na pohybové aktivity a periodicky v rámci spolupráce so ZŠ aj telocvičňu v ZŠ.
  8. Rozvíjať spoluprácu so športovými klubmi mesta a tak podporovať mladé športové talenty.
  9. Zúčastňovať sa podujatí celomestského charakteru so športovým zameraním a podporiť tak deti k pohybu a zmysluplnému využívaniu voľného času.
  10. Pripravovať a uskutočňovať spoločné podujatia pre rodičov s deťmi zábavného charakteru a tak rozvíjať pozitívny vzťah k pohybu.
  11. V pravidelnej a príležitostnej činnosti vhodným spôsobom zakomponovať rekreačnú a relaxačnú zložku športu.

                         PRÍRODA
1. Utvárať u detí pozitívny vzťah k prírodnému i spoločenskému prostrediu.
2. Prebúdzať environmentálne cítenie, myslenie a rozvíjať elementárne ochranárske postoje, vedomosti a zručnosti.
3. Vnímať krásu a význam prírody, žiť v súlade s jej zákonitosťami.
4. Poznávať zákonitosti prírody pomocou jednoduchých experimentov, bádania a skúmania.
5. Rozširovať spoluprácu s rodičmi a inštitúciami pri zabezpečovaní zdravého životného prostredia vôbec.
6. Viesť deti k poznávaniu prírody ako organickej časti životného prostredia.
7. Poznávať podstatu ekologických zákonitostí, rozvíjať estetické cítenie, formovať citový, humánny a morálny vzťah k prírode, k ochrane a tvorbe životného prostredia.
8. Využívať vo výchovno-vzdelávacom procese ekohry a vychádzky do prírody s poukázaním na rovnováhu prírodných faktorov - ekologická rovnováha a poukázaním na relatívnosť pojmov "užitočný - škodlivý".
9. Usporadúvať besedy s lesníkom, poľovníkom, odborníkom na vtáctvo, odborníkom na faunu a flóru, s ochrancami prírody.
10. Formovať začiatky ekologickej kultúry. Zaviesť trvalý separovaný zber odpadov v MŠ.
                       ZDRAVIE 
1. Venovať pozornosť utváraniu pozitívnych postojov k svojmu organizmu, svojmu zdraviu i zdraviu iných.
2. Podporovať tendencie vedúcich k zachovaniu zdravia v bežných i krízových situáciách.

3. Nadobúdať spôsobilosti na elementárnej úrovni pomôcť druhým pri úraze alebo ochorení.

4. Dokázať privolať pomoc dospelého v situáciách ohrozujúcich vlastné zdravie alebo zdravie iných. 
5. Uplatňovať hygienu vo vzťahu k vlastnému telu, aj ako predchádzanie šírenia chorôb. 
6. Posilniť zdravotnú oblasť a zabezpečiť zdravý fyzický i psychický rozvoj detí. 
7. Otužovať deti vhodnými metódami a prostriedkami. 
8. Vypestovať u detí odolnosť voči zdraviu škodlivým vplyvom, ktoré môžu viesť k zneužívaniu a závislostiam. 
9. Budovanie adekvátnych reakcií na situácie ohrozujúce zdravie. 
10. Výchovu k zdravému životnému štýlu chápať ako vzájomnú interakciu zdravej výživy <-> zdravého pohybu <-> vnútornej pohody. 
11. Pokúsiť sa zmeniť u detí nesprávne stravovacie návyky. 
12. Uplatňovať nové trendy vo výžive detí a dospelých v snahe predchádzať civilizačným chorobám. 
13. Spolupracovať s detským pediatrom a stomatológom za účelom odbúrať negatívne reakcie detí pri vyšetreniach.
© 2022 MŠ Muškátová 7, 04011 Košice
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky